Η Δύναμη του Jingle στη Διαφήμιση.

Πιστεύω πως ένα καλό jingle είναι πολλές φορές σημαντικότερο από την εικόνα της ταινίας. Παράδειγμα το NesCafe του Ψιμόπουλου. Γιά φανταστείτε την καμπάνια αυτή χωρίς τη μουσική φράση “κάνε μιά στάση, πιές και συ Νescafe frappe”.

Μία ταινία έχει, κατά κανόνα, ένα χρόνο ζωής. Ενα jingle μπορεί να ζεί πάνω από 30 χρόνια και να πουλάει ακόμα :”Είναι κεφάτη, γυρίζει απ’ του Βερόπουλου”(Γ. Πηλιούρης)

Θα θυμόμαστε, άραγε, μέχρι σήμερα (30 χρόνια μετά) το διαφημιστικό σλόγκαν της Softex “Βάλτε χρώμα στη ζωή σας” αν δεν ήταν jingle? Σε αντίθεση με την ταινία που δεν τη θυμάται κανείς.

Εχω τη βεβαιότητα πως οι φίλοι διαφημιστές θα καταλάβουν σύντομα πως το σνομπάρισμα των jingles και η εμμονή τους, τον τελευταίο καιρό, στους έτοιμους δίσκους γιά τη μουσική επένδυση των διαφημιστικών τους spots, κάνει κακό στο ίδιο το προϊόν.

Η μόνη εξήγηση που έχω γι' αυτο το φαινόμενο είναι πως οι διαφημιστές δεν θέλουν να παραδεχτούν πως σε μία τηλεοπτική ή ραδιοφωνική διαφήμιση, το επιτυχημένο jingle πάντα θα τους κλέβει την παράσταση.
Οσο πετυχημένο και αν είναι ένα διαφημιστικό μήνυμα, πώς θα μείνει στη μνήμη του τηλεθεατή όταν, απλά, είναι γραμμένο στην οθόνη ή, έστω, εκφωνημένο από έναν εκφωνητή?

Είναι γνωστό σε όλους, άλλωστε, πως το ανθρώπινο μυαλό πιό εύκολα απομνημονεύει ένα τραγούδι από ένα απλό κείμενο.
Προσπαθείστε να θυμηθείτε κάποιο στίχο ενός αγαπημένου σας τραγουδιού. Πρώτα δεν ψάχνετε να βρείτε “πως πάει” η μελωδία?

Και το jingle τι είναι?

Η μελωδία του Διαφημιστικού Μηνύματος.

Η Μουσική Ταυτότητα του προϊόντος.

Γιάννης Κύρης